reklama
Kategorie

Strefa Tempo 30 rusza w Katowicach 17 sierpnia [MAPA]

reklama

WSZYSTKO CO POWINNIŚCIE WIEDZIEĆ O STREFIE 30 W KATOWICACH

 

Strefa Tempo 30 zaczęła obowiązywać w centrum Katowic od poniedziałku. To obszar w mieście, na którym dopuszczalna prędkość jest ograniczona do 30 km/h. Na jej terenie pojawiło się 70 znaków ograniczających prędkość, piktogramy, do zwolnionego ruchu dostosowano też sygnalizację świetlną.

reklama

 

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

17 sierpnia należy zwrócić szczególną uwagę na zmiany w oznakowaniu zarówno pionowym, jak i poziomym. Nad przestrzeganiem wprowadzonych zmian będą czuwali policjanci z katowickiej drogówki. Jednakże zamiast karać, będą oni edukować, szczególnie kierowców, którzy jeżdżąc na pamięć, dalej będą poruszać się 50-tką. Nie znaczy to jednak, że tego dnia nawet na największego "pirata" drogowego spojrzą pobłażliwym okiem – informuje biuro prasowe KMP Katowice.

 

Argumentów za, jak przekonują przedstawiciele miasta, jest przynajmniej kilka. Wolniejsza jazda w centrum to wzrost bezpieczeństwa, a ulice śródmieścia przez ograniczenie prędkości staną się bardziej przyjazne dla pieszych i rowerzystów. – Najmniej przekonani są akurat kierowcy, ale zakładamy i praktyka spowoduje, że przekonają się do strefy 30, bo chodzi nie o szybkość jazdy, a o płynność. Mają więcej czasu na manewry, bardziej skupiają się na drodze – zaznacza Wioleta Niziołek-Żądło, asystent prezydenta Katowic do spraw kontaktu z mediami. Policja takim rozwiązaniom już przyklasnęła i czynnie włączyła się dziś w akcję informacyjną.

 

Według pomysłodawców, uspokojenie ruchu w centrum oznacza także poprawę jakości życia w śródmieściu. Zmniejszona emisja spalin i mniejszy hałas. Ale według ekspertów nijak ma to się do rzeczywistości. – Absolutnie nie jestem entuzjastą takiego rozwiązania, wręcz uważam, że jest ono szkodliwe w pewnych aspektach m.in. dla zdrowia mieszkańców. Jadąc 20-30 km/h auto emituje 4-5 razy więcej spalin, szkodliwego dwutlenku węgla niż to jadące 50 na godzinę – zaznacza prof. Kazimierz Kłosek, Politechnika Śląska. Eksperci podkreślają, że za takim ograniczeniem prędkości powinny iść również nowoczesne rozwiązania infrastrukturalne. Konieczne są lepsza komunikacja publiczna i drogi rowerowe.

 

Sprawdźcie mapę, gdzie Strefa będzie obowiązywała:

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button