reklama
Kategorie

Katowice: Już wiadomo gdzie powstaną cetra przesiadkowe! [WIZUALIZACJE]

reklama

W skład inwestycji wejdzie parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi. Wybudowana zostanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek. W centrum mają znaleźć się punkty informacji pasażerskiej, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także tzw. urzędomat. Wykonawca ligockiego węzła będzie ponadto zobowiązany do urządzenia zieleni i małej architektury. Wybrana w przetargu firma będzie miała 12 miesięcy na zrealizowanie zamówienia.

 

– To dobra wiadomość dla mieszkańców, gdyż będą mogli korzystać z przesiadek pomiędzy środkami komunikacji publicznej oraz przesiadać się z samochodów na autobus czy pociąg. Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne,  przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co  zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – podkreśla prezydent Katowic Marcin Krupa.

reklama

 

Jak węzły przesiadkowe będą działać w praktyce?

Kierowca lub rowerzysta zostawia swój pojazd na parkingu za darmo, na podstawie biletu miesięcznego komunikacji publicznej, a następnie kontynuuje podróż tramwajem, autobusem lub pociągiem w kierunku śródmieścia.

 

Na węzły przesiadkowe w Brynowie, Ligocie i Zawodziu Katowice uzyskały dofinansowanie w wysokości ponad 120 mln zł (co stanowi 85% kosztów tych inwestycji).

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button